LICEALISTKI  Z ZSP W ZŁOCIEŃCU W ROLACH BIZNESWOMAN

OGÓLNOPOLSKI KONKURS MENEDŻERSKI

Dominika Krzemińska, Małgorzata Miłaszewicz i Dominika Prabucka, uczennice klasy pierwszej LO o profilu matematyczno-ekonomicznym w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. gen. Władysława Andersa w Złocieńcu, pomimo ograniczonego funkcjonowania szkoły z powodu pandemii, brały udział w ogólnopolskim konkursie „Szkolne Mistrzostwa Menedżerskie 3”, których organizatorem była Fundacja Przedsiębiorczości Revas w ramach realizacji projektu edukacji ekonomicznej adresowanego do młodzieży szkół ponadpodstawowych. Dziewczęta pod kierunkiem nauczycielki przedsiębiorczości, Pani Grażyny Waneckiej, od kwietnia do maja uczyły się biznesu, wykorzystując gry symulacyjne do prowadzenia Salonu Kosmetycznego. Celem konkursu było zachęcenie młodzieży do zdobywania wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, zainteresowanie ekonomią i przedsiębiorczością, a także rozwijanie kompetencji kluczowych, m.in. umiejętności pracy w zespole, rozwiązywania problemów oraz stosowania technologii informatycznych. W ramach siedmiorundowej rozgrywki eliminacyjnej, w wyznaczonych godzinach konsultacji online z trenerem gry Salon kosmetyczny, szkolna drużyna podejmowała decyzje biznesowe, rywalizując na rynku kosmetycznym z zespołami z całej Polski. Uczennice wcieliły się w role współwłaścicielek salonu pod nazwą „Time For You”, który świadczył usługi upiększające dla klientek indywidualnych. Dziewczęta podejmowały decyzje strategiczne dotyczące zatrudnienia, sprzedaży, marketingu i zakupu wyposażenia salonu, z którymi spotykają się na co dzień ich właściciele. Uczennice zarządzały salonem, organizowały jego pracę oraz decydowały o oferowanych usługach. Podjęte decyzje mogły śledzić co tydzień na karcie wyników, by sprawdzić swoją pozycję na tle innych młodzieżowych firm w Polsce. Rywalizacja w grze zaangażowała uczennice, wzbudziła w nich poczucie odpowiedzialności za podejmowane strategie biznesowe, co doprowadziło je do półfinału rozgrywek menedżerskich . Dzięki niej dziewczęta ze Szkolnego Koła Ekonomicznego, prowadzonego przez Panią Grażynę Wanecką mogły sprawdzić i rozwinąć wiedzę i umiejętności z zakresu ekonomii, a także pogłębić zdolności przedsiębiorcze.
Mimo, że gra symulacyjna to nie rzeczywistość, uczennice są zadowolone z tej formy zajęć dodatkowych i chętnie powtórzyłyby grę z nowo zdobytym doświadczeniem. Za uczestnictwo w konkursie dziewczęta wraz z nauczycielką otrzymały dyplomy.

Tekst: Grażyna Wanecka, nauczycielka podstaw przedsiębiorczości
Zdjęcia: Małgorzata Miłaszewicz